I tutaj wchodzi na scenę spostrzegawczość i pamięć wzrokowa. Jak ćwiczyć? Proste: zadania "Znajdź różnicę między obrazkami", "Wyszukaj obrazek, który różni się od pozostałych" itd. oraz zabawy typu...a... podam przykłady
Zabawa "Co się zmieniło?"
Ustawiamy przed dzieckiem kilka przedmiotów w jednym rzędzie (proszę nie szarżować z ilością). Opowiadamy sobie z naszym Maluchem co widzimy, co jaki ma kolor, wielkość, co koło czego leży, które jest z kolei - nie za długo, gdyż dzieci mają określony czas "eksploatacji" (3latek - 5 min., 4 latek - 10 min., 5 latek - 15 min., 6 latek - 20 min. - w przybliżeniu, sami państwo wiedzą, że jeszcze temperament dziecka ma znaczenie). Następnie dzieciuś wychodzi i czeka aż go zawołamy z powrotem, a my w tym czasie zmieniamy kolejność przedmiotów. Zadaniem dziecka jest odgadnąć co się zmieniło i ułożyć przedmioty w prawidłowej kolejności.
Zabawa "Czego brakuje?"
Przygotowujemy zabawę tak jak poprzednią (najczęściej bawimy się w jedną i drugą zabawę po kolei). Tutaj zamiast zmiany kolejności, chowamy przedmiot a dziecko zgaduje co zniknęło i gdzie powinno być.
Wyćwiczona prawidłowo pamięć i spostrzegawczość pozwoli naszym dzieciom wychwytywać różnicę między literami i je zapamiętywać. Jeśli tylko zauważą Państwo zainteresowanie u dzieci literami - nie zabraniajcie im ich poznawać... nie czekajcie, aż pójdą do szkoły... im wcześniej tym lepiej - łatwiej...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz